MENU DIZAJN

Főoldal Novellák Egypercesek Folytatásos Versek Gyakorlatok Facebook Műhely

2018. január 23., kedd

3. gyakorlat



3. gyakorlat: Irányított írás megadott karakterstílus alapján
(Egészen pontosan egy szerepezés megtervezésekor próbáltam felvenni a karakterem stílusát. Próbáltam a konfortzónámból kilépni.:))
Megjegyzés: A húszperces gyakorlatok lényege, hogy az írás és javítás munkálatai nem haladhatják meg összesen a húsz percet. Ezeket a történeteket bétázatlanul, utómunkálatok nélkül őriztem meg, így előre is elnézést kérek a hibákért. :)

Cím: Kettes és Hatos
Szereplők: Lee Jooheon
Érintett banda: Monsta X
Műfaj: slice of life, egyperces
Korhatár: 16




Kettes és hatos. Kettes és hatos. Agy agyamat az utóbbi pár hónapban ez a két szám szedte darabjaira. Mindenhol ott voltak. Kettőkor feküdtem, hatkor keltem. Kettőkor ebéd, hatkor vacsora. Két feles, hat sör. Még a kibaszott bankszámlámon is kétszázhatvanezer won volt.
Bárhova néztem ott voltak: a melóba a kettes busszal mentem, és persze, hogy hat megállót. A második emeleten volt az asztalom, mondanom sem kell, a hatodik szobában. Mindig is a számok körül forgott az életem, de sosem gondoltam, hogy egyszer idáig jut majd a dolog. Kettes és hatos. Kettes és hatos.
Pár hónapja felkeresett egy öltönyös fószer. Megkérdezte, tudnék-e neki segíteni? Tudtam. Sok pénzt adott érte, pedig gyerekjáték volt a rendszert feltörni. Két és fél perc alatt meg volt az egész, aztán jött a nagy lé. Hogy elszállt-e velem a ló? Még szép. Minden este bulizni jártam, bármi jöhetett, amit megláttam. Aztán a fószer újra jött, hetente egyszer megkeresett egy-egy melóval. És én többet kerestem két hónap alatt, mint amennyi pénzt előtte valaha is láttam.
Mikor ennyi pénzt kap az ember, nem tud magának parancsolni, és ostobává válik. Pedig sosem voltam hülye gyerek, de a pénz erősebb narkotikum bárminél. Azt hittem, elérhetetlen vagyok, hogy engem nem lehet elkapni. Tévedtem. Kettes és hatos. Kettes és hatos.
Aztán egy reggel a kommandó törte rám az ajtót. Darabjaira szedték a lakásom. Az utolsó pendrive-ot is lefoglalták. Aztán jött a kihallgatás. Első szabály: tagadni mindent! Második szabály: mentsd a bőröd! Harmadik szabály: köss alkut! Megtettem. Aztán persze ott volt a tárgyalás, persze hogy fél háromkor kezdődött az is. Kettes és hatos. Kettes és hatos.
Voltak pillanatok, mikor azt hittem, megúszhatom. Hogy a számítógépes bűncselekmények, a hekkertámadás nem számít olyan komoly dolognak. Biztosan kapok egy kis pénzbírságot, aztán elengednek. Hát persze… Ahogy én azt gondoltam. Kettes és hatos. Kettes és hatos.
De végül az egész akkor tudatosodik az emberben, mikor kattan a zár, és egy húgyszagú fazon csak annyit kérdez: „- Mennyit kaptál?”
- Két év és hat hónap…


~Xiumaru
(Bp,2018.)

6 megjegyzés:

  1. Szia! :-)

    Nekem nagyon tetszett ez az írás! A gyakorlat lényegét elolvasva az elején, csak csodálni tudlak, hogy ilyen korlátok között sikerült ilyen jót alkotnod!
    Muszáj voltam elolvasni, mert amellett, hogy nagyon kedvelem az írásaidat és Jooheont, a kettes és hatos szám az én életemben is különös jelentőséggel bír és valahogy mindig megjelenik.
    Tetszett a történet kibontakozása, hogy még egy ilyen rövid terjedelem mellett is egy egészet kaptunk. Én nagyon át tudtam érezni a karaktert és a helyzetet is. A végén pedig a csattanó bár sejthető, engem mégis zseniális módon döbbentett le. Az a tipikus katarzis, az a bizonyos "ez igen" érzés.
    Köszönöm szépen, hogy olvashattam!

    Sok sikert a továbbiakhoz!

    Szeretettel és üdvözlettel:
    Kicsi Dongsaeng ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Hehe, nagyon örülök, hogy tetszett neked. :D Engem sokszor inspirál, ha alig van időm megírni valamit, mindig jó hatással van rám, ha nyomás alatt vagyok, lehet, ez a titka nálam.:D A sok időm van, abból nem lesz semmi. :D
      Nagyon köszönöm a kedves szavakat, hihetetlenül jól estek! :)

      Szeretettel:
      Xiumaru^^

      Törlés
  2. Szia!

    Na jó, negyedjére töröltem ki a kommentemet, mert eddig mind "használhatatlan", "idétlen" és társai volt. Az utóbbi időben nem is nagyon látom értelmét, hogy véleményt írjak neked, hiszen értékelhetőt nem tudok hozzászólni, újat meg még annyira sem tudok hozzáfűzni.:D
    Csak szerettem volna, hogy tudd, amúgy is hatással van rám minden írásod, ez a stílus mégis kifejezetten tetszett. Talán azért, mert közvetlenebb. Imádtam, ahogy felépítetted a sztorit, ahogy ráhelyeztél mindent a hacker agyának kattogására, ahogy a két szám jelentőséget kapott a történetben. Egyetértek az előttem szólóval, valóban sejthető volt a lezárás, mégis egyfajta csattanó hatása volt, ami miatt még fantasztikusabb lett a történet. Az első bekezdés egyenesen megnevettetett, ami ficiknél soha nem fordult még elő velem, szóval... Köszönöm az élményt!
    Ha belegondolok, hogy ezt röpke húsz perc alatt írtad meg... Jó, inkább nem gondolok bele. Szuper lett! Köszönöm.

    Sumire

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Szomorúan olvasom, hogy már nem nagyon látod értelmét, hogy írj nekem, mert én meg pont úgy érzem, hogy jó lenne,ha írnál, és leírnád a véleményed. Visszajelzések nélkül sötétben tapogatózik az író, és minél több olyan embertől kapok valamiféle visszajelzést, akinek a szavára adok (ilyen vagy te is) annál könnyebb terelgetni a belőlem előbukkanó gondolatokat. Nagyon örülök, hogy tetszett a szereplő kattogása, és hogy még nevettél is, az szintén nagy szó tőled.:D Köszönöm a kedves szavakat és hogy mégis írtál nekem!

      Xiumaru^^

      Törlés

.
.
.
.
.
.
GrafikaCentaura