MENU DIZAJN

Főoldal Novellák Egypercesek Folytatásos Versek Gyakorlatok Facebook Műhely

2015. november 6., péntek

Mézeskalács OS

Cím: Mézeskalács
Páros: Baekhyun, Chanyeol (exo)
Műfaj: novella, fluff, slice of life
Korhatár: 12
Feladatot adta: Ziluolan Xiao
Megjegyzés: a történet Baekhyun szemszögéből íródott.



A templom felől érkező ódon, öblösen zengő dallam halkan furakodott álmomba, gyengéden csalogatva az ébrenlét felé. Ma is - mint minden reggel - hét órakor a kis falu egyetlen harangjának szólamai ébresztették az itt lakókat, barátságos, anyai hangon keltegetve gyermekeit.
Magamhoz térve mézeskalács édesen fűszeres, szegfűszeg illata lengett körül. Arcom boldog mosolyba rendeződött, hisz tudtam, hogy odakint finom falatok készülődnek. Egyenesen a konyhába hívogatott a karácsonyi sütemények bódító fellege.
- Jó reggelt, szívem - köszöntött kedvesem kellemes mély hangja, s karjainak meleg ölelésébe vont. Arcom puha, süteményillatot árasztó pulóverébe simult, majd éreztem, ahogy telt ajkai homlokomhoz értek.
- Még csak hét óra. Miért láttál neki ilyen korán? - huppantam le egyre az asztal körül hanyagul elhelyezett székek közül. Előttem a sütemények hozzávalói sorakozhattak, melyek kellemesen töltötték ki a kis helyiség légterét. A levegőben narancs héjának illóolajai kergetőztek a szegfűszeg erőszakos illatával, a fahéj jellegzetes, enyhén kesernyés porfelhőjével keveredve.
- Szerettem volna elkészülni vele mire felébredsz - válaszolta; hangjában játékosság csengett.
- Hadd segítsek én is - ajánlkoztam, mert bár számomra nem ment olyan könnyen, mégis szívesen szorgoskodtam a konyhában Channie-vel.
- Persze, gyere csak, szállj be te is - s mellém lépve a nyújtódeszkára egy mézeskalács illatú tésztagömböt helyezett. Kezeimet a golyóra vezette, s lassú mozdulatokkal lapítottuk ki annyira, hogy onnan már a nyújtóval szép, vékony réteget alakíthattam ki.
- Nagyon ügyesen csinálod, de próbáld egyenletesebbre - irányított, s éreztem, hogy felőle lágy porcukorfelhő közelít felém. Kezemet a kiterített tésztára fektettem, s ujjaim hegyével térképeztem fel a területet; ahol apró domborulatot éreztem, ott a nyújtóval tovább lapítgattam a tésztát. Kicsit lassan ment, de végül sikerült nagyjából egyenletesre kiterítenem.
- Tessék, itt vannak a formák - tett le kezem mellé Chanyeol egy dobozkát, melyben a fém süteményszaggatók halkan zörrenve ütődtek egymásnak.
- Köszi, kicsim - mosolyodtam el, s az egyre fokozódó illatokat ízlelgetve összefutott a nyál a számban.
A dobozba nyúlva kivettem egy mintázót, s ujjam hegyét körülvezetve rajta próbáltam rájönni, hogy mit ábrázol. Az öt háromszöget kitapintva azonban rájöttem, hogy ez egy csillag akar lenni. Erősen nyomtam bele a lapos tésztarétegbe, mely gond nélkül vágta ki az immáron csillagalakkal bíró leendő süteményeket. Még készítettem négyet belőle, majd a következő sorhoz új formát választottam.
A kis dobozból most egy szögletes aljú, háromszög tetejű fémet sikerült kikapnom, ami szerintem egy házat akart formálni, ezzel is készítettem pár mézeskalácsot, majd újból a kis dobozba nyúltam.
A sütő felől meleg, édes pára csapott meg, mikor Yeol kivette az elkészült darabokat.
- Nyami, isteni illatuk van. Alig várom, hogy megkóstolhassam - derült fel arcom, miközben ujjam a két félkörben végződő formán körbeért. - Ez egy szívecske, ugye? - mutattam boldogan kedvesem felé a formázót.
- Bizony - válaszolta mosolyba fúló könnyedséggel, s éreztem, ahogy ajkai arcomhoz simultak. Gyengédsége újra és újra meg tudott lepni.
- De még meg kell várnod, hogy kidíszítsük őket - paskolta meg fenekemet, majd visszalépett a szegfűszeg és fahéj illatot eregető süteményekhez.
Tíz perccel később elfogyott a hely a kinyújtott tésztán, így megpróbáltam összeszedegetni a megmaradt foszlányokat, hogy egyesítve őket újabb golyót gyúrhassak belőlük. Ám tétova tapogatózásom során a forró fémhez ért ujjam, s én azonnal feljajdulva kaptam el a kezem az égető vastól.
- Vigyázz, az forró - hangzott pont egy másodpercnyi késedelemmel kedvesem figyelmeztetése. - Nagyon megégetted magad? - lépett hozzám, s kezemet a csap hűs vízsugara alá tartotta; a fájdalom azonnal enyhülni kezdett.
- Már jobb is - mosolyodtam el, mert kicsit szégyelltem, hogy ennyire ügyetlen voltam.
- Nem a te hibád volt, én tettem rossz helyre a tepsit. - Bár hangjában mosoly csendült, még hallottam a közé vegyülő aggodalmat s enyhe bűntudatot. Yeol telt ajka gyengéden simult ujjamra, könnyed csókkal gyógyítva kipirult, érzékeny bőrömet. Ám kedves kis pillanatunkat a sütő felől terjengő égett, szenes szagok mérgezték meg.
A kis konyhát pillanatok alatt átjárta az égett mézeskalácsok kellemetlen, keserű fellege.
- Istenem... Ezek meg közben megégtek - zsörtölődött Chanyeol, mialatt a tönkrement darabok helyére új adagot tett; a tepsi fémje ridegen ütődött a sütő rácsának.
- Gyere, inkább díszítsük ki a már kész darabokat - éreztem, ahogy párom mögém lépett, s meleg pulóvere körülölelt. Kezeit enyémre simította.
- Ez egy habzsák, ha óvatosan megnyomod, vékony cukormázcsíkot nyom. Úgy lehet vele rajzolni, mint egy tollal. Add a kezed! - Felé nyújtott tenyerembe egy fenyő alakú mézeskalácsot fektetett. Ahogy mögülem előrenyúlt, éreztem a nyakára fújt parfüm jellegzetes, biztonságot nyújtó illatát. Nem sokat haboztam az aroma felé fordulva, finom bőréhez könnyed csókkal simultam.
- Ne tereld el a figyelmemet, Baekhyun, mert megint odaégetek valamit - nevetgélt miközben a másik kezemben lévő habzsákot a sütihez vezette.
- Lassan zárd a tenyeredbe - irányított, s én követtem utasításait. - Próbálj rá valami mintát rajzolni.
Fogalmam sem volt, mi sikeredett a végére, de azt éreztem, hogy a sűrű cukormázból bőven jutott az ujjaimra is. Letettem hát az elkészült darabot és a díszítéshez használt zsákot is.
- A dekorálást inkább rád hagyom, mert így hamar el fog fogyni - mosolyodtam el, miközben a székre huppanva ujjaimról kezdtem el leszopogatni a rákent édességet.
- Ha ilyeneket csinálsz, nekem se sok kedvem lesz a sütiket díszítgetni - sóhajtott fel kedvesem.
- Sajnálom - adtam az ártatlant, s soron következő ujjamról lassan nyaltam le a folyékony cukrot.
- Na, jó, kész, ennyi volt - lépett hozzám sietve Channie, s a következő pillanatban már ölében találtam magam, amint a hálószoba felé cipelt.
Egy óra elteltével karjaiba bújva szívtam magamba enyhén citrusos, édes illatát, miközben ujjaim hegyét arcvonalán vezettem végig.
- Nagyon csendes vagy. Mire gondolsz most? - kérdezte, mélyen búgó hangon.
- Csak arra, hogyha az arcod is olyan, mint a lelked, akkor gyönyörű férfi lehetsz... - Chanyeol nem szólt, csak perzselő ajkait enyémre zárta.
Csókjának mézeskalács íze volt...



~Xiumaru
(Budapest, 2015.)


10 megjegyzés:

  1. Szia! :-)
    Nagyon tetszett ez a novella - mert szerintem a terjedelme már túlmegy az egyperces kategórián -, a soraid szinte melengetőek voltak és puhaságot árasztottak, de mindvégig ott lapult a komolyság is a történetben. Nem igazán tudom, mi mással jellemezhetném még; annyira a helyén volt minden, és olyan csodálatosan átérezhetővé tetted a tárgyakat, az illatokat, az érzéseket, és a két szerelmest. :-)
    Nagyon szépet és értékeset alkottál ezúttal is. Gratulálok, és köszönöm, hogy olvashattam. <3

    VálaszTörlés
  2. Szia!:)

    Örülök, hogy tetszett, és köszönöm szépen, hogy elolvastad és írtál!:)
    Az egypercest akkor kijavítom :)

    Xiumaru

    VálaszTörlés
  3. Szia :D
    Ahhh, egy BaekYeol ami tetszett... O-o Hát ilyen is ritkán van velem. XD
    Szóval... Még mindig nem tudom túltenni magam azon, hogy tényleg ilyen szépre megírtad Baekkel. O-o xD
    Imádom az illatokat, ezért nagyon örülök, hogy tényleg összehoztad ezt a történetet. :D Szépen, kifinomultan fogalmaztál, mint mindig, és ezért szinte faltam a sorokat még a páros ellenére is. :3
    Köszönöm, hogy olvashattam. *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szió

      Hát az a minimum, hogy fald a sorokat, ha már te találtad ki, hogy baekkal írjak:))) no meg az illatokkal.bár Baekhyun vaksága miatt inkább lett illatok és hangok kombója.:)
      Köszönöm a feladványt:p és hogy írtál.!

      Xiumaru

      Törlés
  4. Szia ^^ Még tanulás előtt gondoltam, hogy olvasok valami oneshot-ot, csak hogy nyugodt lélekkel üljek a tankönyv fölé :'D /Szokásom, hogy minden délután olvasok...xd/ És mikor már éppen kezdtem feladni a keresgélést a csoportban, mikor megláttam ezt a novellát *-* Annyira édes volt, hogy majdnem lefolytam a székről :'''D És csak egy kérdés... /Nem olvastam el az előző kommenteket/ Jól sejtem, hogy Baekhyun vak volt? Mindem bizonnyal, de azért gondoltam megkérdezem, nehogy tévhitben éljek :D Már akkor kezdtem sejteni, mikor többször írtad, hogy az ujjai hegyével tapogatta ki a dolgokat, de akkor már biztos voltam benne, mikor az utolsó mondatot mondta Channak :') Eszméletlen volt, így, hogy Baekhyun vak volt, még különlegesebb és érdekesebb lett a történet, szóval nagyon tetszett, és örülök, hogy végül elolvastam :) Btw nagyon tetszik ahogyan írsz, nagyon szépen használtad a jelzőket, és a párbeszédek is magyon édesek voltak ^^ Azt hiszem ennél jobban már nem is szerethetem őket xD Köszönöm neked ezt a kis történetet, így tovább! ^^ :')

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!:)

      Nagyon örülök, hogy végül mégis elolvastad! Igen Baekhyun vak volt, s örülök, hogy azért ezt át sikerült adni.:) nem akartam nagyon direktbe leírni a dolgot. Köszönöm szépen, hogy írtál nekem! És külön köszönet a kedves szavakért!

      Puszi
      Xiumaru

      Törlés
  5. Úristen.. én annyira gondoltam vagyis tudtam, hogy Baek vak. De annyira aranyosak. Engem megvettél egy ilyen történettel.^^
    Elhatároztam, hogy ezt karácsonykor megint elolvasom. ^3^
    Nagyon jól használtad a szavakat, és teljesen el tudtam képzelni, ahogy ott vagyok Baek mellett, vagy ilyesmi. De már akkor sejtettem, hogy Baek vak, mikor nem volt egy betű sem, Chan arcáról, vagy test alkatáról. De utána amikor a formákat tapogatta csak akkor lettem teljesen biztos benne. :)
    És már megint megmutattad, hogy milyen tehetséges vagy. Leborulok... :D
    Imádtam, és köszönöm hogy olvashattam.(*‘ω‘ *)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia drága!:)

      Nagyon örülök, hogy ennyire megfogott a történet.
      Nem is én lennék, ha az örömben nem lenne egy kis üröm...:) gondolok itt a vakságra!:)
      Nagyon köszönöm, hogy írtál!:)

      Puszi
      Xiumaru <3

      Törlés
  6. Sziaa.~

    Iszonyatosan sajnalom, hogy meg csak most, de nem sok idom volt olvasni. Es valahogy az is hatraltatott, hogy megiscsak Baekyeolrol van szo.:') Mivel a hetvegen valoszinuleg ismetelten nem leszek blog-kozelben, igy jobbnak lqttam lemerules elott elolvasni.:D

    Ahogy emlitettem mg aznap, mikor felraktad: pont karacsony?? Ezen meg mindig nem tudom tultenni magam rajta. Leginkabb csak ezt a bekesseget hianyolom en mar egy ideje. Oke, gyors leszek. Fluffhoz meltoan nagyon aranyos lett, ami ugyebar nem az en vilagom, de azert neha az sem art.:) Igazabol engem annyi zokkentett ki az egeszbol, hogy Baek vak. Vagyis pontositok, nm kifejezetten ez, hanem maga az erzelmek. A vakok nem rajonganak attol, ha gyaerekkent kezelik, es probalnak mindent 'megtanitani' nekik. Meg akkor sem, ha a szerelmerol van szo. Tudom, tul realisan nezem meg a fluffokat is, igy ez nem kimondott hiba, csak en a baekyeol mellett meg emiatt nem tudtam beleolvadni a tortenetbe. Amire en meg eleg haklis vagyok, az a megnevezes. Itt ertem a 'kedvesem' szocskat. Ezt altalaban a passziv felre hasznaljak, hiszen a hetero kapcsolatban is a nore mondjak ezt, s nem a ferfira - persze, vannak kivetelek.:')
    Lenyegeben tenyleg fluffhoz meltoan aranyos lett, s a vegen mar a parbeszed is realisabbra sikeredett. A tortenet maga szepen lett megfogalmazva, nekem az elso bekezdes nagyon tetszett, meg a vege.:))
    Koszonon, hogy olvashattam - es bocsanat, nem kotozkodni akartam! ._.

    Sumire

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Örülök, hogy végül azért elolvastad, annak ellenére is, hogy Baekyeol :D
      Abban, hogy a nem szeretik, ha tanítanak nekik valamit lehet, hogy igazad van, bár szerintem ez személyiség függő. De a másik észrevételeddel sajnos nem tudok egyetérteni. Sok olyan könyvet olvastam, ahol a nő kedvesemnek nevezi a férfit, én magam is szoktam. Szerintem ez a szó nem hordoz magával semmilyen mögöttes tartalmat a két ember "hierarchiájával" kapcsolatban.
      Köszönöm szépen, hogy szakítottál rám időt, és hogy írtál ! :D

      Puszi
      Xiumaru^^

      Törlés

.
.
.
.
.
.
GrafikaCentaura