MENU DIZAJN

Főoldal Novellák Egypercesek Folytatásos Versek Gyakorlatok Facebook Műhely

2018. január 3., szerda

Jól áll



Cím: Jól áll
Szereplők: Lee Hongki, Jung Yonghwa, Son Seunghwan, Zhang Yixing (említés szinten)
Érintett bandák: FT Island, CN Blue, Red Velvet, EXO
Műfaj: slice of life, fluff
Korhatár: 12
Megjegyzés: Ez a történet a százféleképp szeretlek projekt keretein belül született még a tavalyi évben. A megadott mondat itt a "Jól áll" volt.
Javította: Ézemi



- Esküszöm, ez tavaly még nem volt itt... - morgolódtam a tükör előtt állva. Előtt? Inkább a tükörben, hisz’ olyan közel voltam már a fényes üveghez, mi káprázattal verte vissza a rávetülő napsugarak csokrait, hogy szinte vártam, hogy pillanatokon belül Tükörországban landolok, mint Alice. Milyen szép is lett volna... De sajnos nem következett be a meseszerű pillanat, s én még mindig ugyanazt a ráncokkal árkolt arcot láttam a fényes felületből visszatekinteni.
Olyan volt, mint én, de jóval vénebb. Vékony ajkait apró ráncok szegélyezték, orra is némiképp nagyobb volt az enyémnél, s szemmel láthatóan oly' fitos és jóvágású sem volt, mint illett volna neki. Szemeiben csak halványan égtek a fiatalság erdőtüzeket okozó lángjai, miknek helyét már a megbízhatóságnak lassan folyó vizei vették át. A régen vadregényes táj, mi ebből a tekintetből rajzolódott ki, most barátságos, nyugodt díszkertnek tűnt csupán, mi izgalmas kalandok helyett csak békés, családi piknikek színhelyéül szolgálhatott volna. Szeme alatt pedig jól őrzött várhoz hű árokrendszer vonult végig...
- Hihetetlen... Ez lennék én? - sóhajtottam fel, mikor észrevettem, hogy az elmélyülő ráncok vékonyodva bár, de folytatják útjukat egészen a deresedő halántékig. - Hogy öregedhettem meg ennyire? - puffogtam tovább, s lepillantottam a kezemben lapuló tárgyra. Karcsú, fekete kerete elegáns, kifinomult megjelenést kölcsönzött nemcsak önmagának, de viselőjének is. Vékonyított lencséi a lehető legvisszafogottabban mutattak, s cseppet sem voltak hivalkodóak; én mégis úgy éreztem benne magam, mintha a homlokomra ragasztottak volna egy cetlit, hogy VÉNEMBER.
- Képtelenség... Én ezt biztos, hogy nem veszem fel...
- Kivel beszélsz? - karolt át ekkor Yonghwa hátulról, s állát vállamon pihentetve figyelte tükörképemet. Ő most is épp olyan volt, mint mikor megismerkedtünk. Kedves mosolya pont úgy megdobogtatta szívemet, s hűséges kiskutya szemeibe nézve is annyira el tudtam veszni, mint mikor húsz évesek voltunk.
- Magammal... Ezt nem veszem fel! - jelentettem ki ellentmondást nem tűrően.
- Elég vicces lesz, ha a kislányunk helyett egy idegent kérsz majd fel keringőzni - nevetgélt vaksiságomon.
- Ajh, hihetetlen, hogy már szalagavatója lesz... Tegnap még az óvodai ballagásra vettünk neki ruhát. Most meg... - elszorult a torkom a gondolatra, hogy így elrepült felettünk az idő. Elmerengve néztem a tenyeremben lapuló szemüvegre, s hagytam, hogy magukkal ragadják gondolataimat az önsajnálat szellői. Yonghwa érte nyúlt, majd felbiggyesztette orrnyergemre az átkos tárgyat.
- Szerintem... – bárgyú mosollyal bámult rám, s épp olyan csodálat sugárzott minden pillantásából, mint fiatalabb korunkban. Ekkor értettem meg, hogy ő ugyanúgy lát engem, mint én őt. A szerelem ujjlenyomatoktól mocskos szemüvegén át... - Jól áll! - hajolt ajkaimra, s könnyed, mégis szenvedéllyel fűszerezett csókkal nyomatékosította szavait.
- Indulhatunk? - szaladt be ekkor Wendy hófehér, fodros ruhájában, amit a keringőhöz vettünk neki. Gyönyörű volt... Fiatal és élettel teli, amint hercegnőket meghazudtolva forgott körbe-körbe a lemenő nap fényeiben fürdő orgonaszín szobában. A napsugarak meg-megcsillantak a ruhájára varrt apró gyöngyökön, melyek beragyogták a helyiséget; mégsem tündökölt egyikük sem szebben, mint a kislányom. Büszkeség járta át a szívem, az önsajnálat szelei többé nem csábítottak, s egy percig sem vágytam többé fiatal és meggondolatlan életem után.
- Remélem, az a Yixing gyerek bír majd magával! Hadd ne kelljen bemutatkoznom neki... - próbáltam adni a szigorú apát, de szavaim süket fülekre találtak, már csak Wendy vidám izgatottságának dallamai vegyültek a virágillatba...

~Xiumaru 
(Budapest, 2016.)

4 megjegyzés:

  1. Szia! ^^

    Nagyon jó volt olvasni, ahogy a megöregedést ragadtad meg. Mintha csak egy filmbe csöppent volna a szereplő, aki nem érti, hogyan lehetséges, hogy egyik napról a másikra tova szálltak az évek. Ahogy a tükör előtt állt, egy pillanatra el is hittem, hogy valami csavar lesz benne, főleg mikor megjelent Yonghwa fiatalon mellette (mert persze sosem olvasom el a figyelmeztetést és a műfaj, mert ugye minek... hadd érjen meglepetés XD) nagyon szép, ahogy a kezében tartott szemüveg és a szerelem összefogdosott lencséi összekapcsolódnak.
    A szerelmeddel együtt megöregedni a legszebb dolog és örülök, hogy ezt a pillanatot megragadtad.
    Egy élmény volt!
    Anett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!:)

      Olyan aranyos vagy, hogy ide is írtál, s bár valóban elég régen íródott kis történetről van szó, jó volt végre valami frisset kitenni, ha már írni nincs módom mostanában. Nagy örömmel olvastam, hogy tetszett neked a történet, és még az öregedés mint téma is.:D (végre valaki megért:DD )
      Közsönöm szépen, hogy írtál nekem.

      Xiumaru^^

      Törlés
  2. Szia!
    Nem hittem volna, hogy ráveszem magam, hogy írjak, de itt vagyok. Emlékszem, mikor először elküldted ezt az írást és emlékszem arra is, hogy ki voltam bukva Yonghwa miatt. Akkor még haragudtam rá a semmiért, és a gondolat is sértő volt, hogy vele hoztad össze Hongkit. (Tudom, hogy a páros is adott volt.) Ettől függetlenül lenyűgözött minden sorod, és ez most sem változott. Annyira szépen és különlegesen tudod leírni a dolgokat, mint talán senki. Olyan igazinak tűnik ettől minden, félelmetesen valóságosnak, pedig hol van Hongki még attól a ráncos "vénembertől", akit lefestettél.
    Ilyenkor érzem azt, hogy nem hiába lettél te a kedvenc írom, elfogultság és miegyéb nélkül is. Hiába olvastam már el sokszor, még mindig csodálattal tölt el a fogalmazásmódod. Nem mellesleg nem sokan hoztak volna ki ilyen csodát a feladatból. Köszönöm, hogy olvashattam. ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Emlékszem én is, de elhiheted nekem sem volt kisebb kiborulás Yonghwával írni...:DD Nagyon-nagy boldogság azt olvasni, hogy élethűre sikeredett, és hogy tetszett neked. Köszönöm szépen, hogy írtál!

      Xiumaru

      Törlés

.
.
.
.
.
.
GrafikaCentaura